Įspūdinga kelionė į Briuselį su J. V. Paleckio delegacija 2013 spalio 12-18 d.

(2013 11 08)

Spalio mėnesį Justo Vinco Paleckio kvietimu į Europos Parlamentą išvyko delegacija, kurioje buvau ir aš, LSDJS Panevėžio rajono skyriaus narys Mantas Žukas.

LSDJS Panevėžio r. skyriaus narys Mantas Žukas ir Justas Paleckis Europos Parlamente

Kaip ir buvo suplanuota į kelionę išvykome ankstyvą šeštadienio rytą. Vykstant nuo Vilniaus link Lenkijos prie mūsų ekipažo prisijungdavo vis daugiau bičiulių. Smagu, kad vos pasiekus Varšuvą jau žinojome savo kaimynų vardus, taigi jau galėjome drąsiai bendrauti ir diskutuoti su žmonėmis iš įvairių Lietuvos kampelių. Tai buvo ne tik labai įdomu, bet ir leido greičiau naikinti kilometrus vykstant per Lenkiją.

Po ilgos kelionės  pernakvojome viešbutyje, o atsikėlus mūsų laukė nauja diena ir  nuostabūs pusryčiai. Taigi, pasistiprinę aplankėme  J. S. Bacho miestą, vėliau ir Vartburgo pilį, na o iš mūsų šaunios gidės, kuri atrodė žinojo viską ir apie visus, išgirdau, jog tai yra viena iš geriausiai išsilaikiusių Vokietijos viduramžių pilių su įspūdinga ir puošnia iškilmių sale, Šv. Elžbietos apartamentais. Kita mūsų aplankyta vieta buvo Kohemo pilis, kuri savo gražumu tikrai nenusileido pirmajai. Čia mūsų laukė užsakyta ekskursija po visą pilį su gide, kuri išsamiai papasakojo apie pilies istoriją ir čia gyvenusius žmones. Pilies slėnyje įsikūrusiame miestelyje vynininkystės tradicijos puoselėjamos jau nuo Romėnų laikų, taigi jis garsėja puikiu Rislingo vynu, o miestelį supantys  vynuogynai tiesiog užpildo nuostabų kraštovaizdį.

Ketvirtąją kelionės dieną pagaliau pasiekėme savo kelionės tikslą - Briuselį. Atvykus į Europos Parlamentą mus pasitiko EP darbuotoja, kuri trumpai supažindino su šios institucijos veikla, Europos Sąjunga. Atvykus pačiam europarlamentarui, turėjome galimybę pakalbėti visais norimais klausimais, išgirdome jo asmeninę nuomonę apie šios ES veiklą ir keliamus tikslus. Po išsamios diskusijos turėjome trumpą ekskursiją po Briuselį - miestą, kuriame susimaišę  kalbos ir architektūros stiliai. Vakarop vėl grįžome i Europos Parlamentą, kuriame vyko paroda, skirta Žemaitijai, jos žmonėms ir Žemaitijos krikšto 600-osioms metinėms. Po šaunių pasirodymų sulaukėme kvietimo iš Justo Vinco Paleckio kartu pavakarieniauti ir paragauti nacionalinio belgų patiekalo - midijų. Na žinoma, kiek žmonių – tiek nuomonių, tačiau aš mielai pakartočiau.

Kitą dieną pradėjome kelionę namų link, aplankėme Kiolną, Vokietijos sostinę - Berlyną. Plačiai susipažinome su šio miesto istorija, pamatėme garsiąją Berlyno sieną, Hitlerio bunkerio vietą, Branderburgo vartus. Baigiantis kelionei, nemačiau nei vieno liūdno veido, galbūt todėl, kad grįžome į Lietuvą, o pamatėme ir sužinojome tiek daug, jog tuo metu dar patys visko nesupratome.