Europos Sąjunga – tai dinamiškumas, iniciatyvumas, kūrybiškumas.
Tai – atjauta bei parama silpnesniajam. Ištieskime ranką vienas kitam!


   
Paieška:
0Kontaktai

Nuotraukų galerija

Video galerija

Europos Parlamento nario
Justo Paleckio biuras Vilniuje:

Pylimo g. 12-10, 01118 Vilnius
Tel. (8 5) 266 3056
Tel., faks. (8 5) 266 3058
El. paštas:biuras[kilpelė]paleckis.lt


Bičiuliai internete:

Zigmantas Balčytis
Vilija Blinkevičiūtė
Juras Požela
Algirdas Sysas

 

 

 

Atsarginės planetos neturime

Komisija atskleidžia pasiūlymą dėl autofurgonų CO2 išlakų standartų (2009 11 03) (2009 11 03)

Europos Komisija pasiūlė gerokai švelnesnį įstatymo projektą, kuriuo siekiama sumažinti autofurgonų išmetamo CO2 kiekį.

Paskutiniame posėdyje Europos Komisijos narių kolegijos patvirtinti nauji teisės aktų projektai reikalauja, kad gamintojai į rinką išleistų naujus autofurgonus, išmetančius ne daugiau nei 175 gramų anglies dvideginio vienam kilometrui teršalų.

Toks reikalavimas bus įvedamas neskubant ir palaipsniui: trys ketvirtadaliai autofurgonų šį tikslą turi atitikti iki 2014 m., keturi penktadaliai - iki 2015 m. ir 2016 m. - visi autofurgonai.

Dar griežtesnis 135g/km reikalavimas yra numatytas 2020 metams.

Tačiau ankstesniuose įstatymų projektų tekstuose buvo siūlomas 175g/km išmetamų CO2 kiekis, kurį autofurgonų kūrėjai turės įgyvendinti 2012 m. (paskesnis 160g/km išmetamų CO2 kiekis turi būti pasiektas 2015 m.). Šis įstatymas nebus taikomas miniautobusams, dar labiau mažinantiems išmetamo CO2 kiekį.

Tuo tarpu tie autofurgonų gamintojai, kurie viršys reglamentuotas ribas, bus nubausti 5 eurų už kiekvieną gramą kilometrui bauda, jei jie pažeis šią reglamentuotą ribą bent vienu gramu. Tie gamintojai, kurie viršys CO2 ribą keturiais gramais, turės sumokėti baudą, siekiančią 125 eurus už vieną gramą vienam kilometrui.

Pripažindamas, kad įstatymas nėra pirmo būtinumo, aplinkos apsaugos komisaras Stavros Dimas žurnalistams miglotai pareiškė, jog jis pateikė pasiūlymą: "nors šiame įstatymo projekte siekiai sumažinti CO2 nėra tokie aukšti, kaip buvo iš pradžių, šis sprendimas yra vis tik labai svarbus".

Jo manymu, apie šiuos teisės aktus, kurie papildo panašius, 2008 m. pab. priimtus įstatymus dėl automobilių CO2 išmetamo kiekio mažinimo, reikia kalbėti dabar arba visai nekalbėti. „Jei mes neturėsime jokio pasiūlymo šiandien, neaišku, ar mes turėsime tokį artimiausioje ateityje,“ sakė jis.

Ekologiško transporto kampanijos propaguotojai buvo nepatenkinti tokiu pasiūlymu.

Kerstin Maijeris, Transporto ir aplinkosaugos sektoriaus atstovas, sako: „Mums reikia pradėti mažinti CO2 išlakas dabar, o ne 2016 m. ES vėl silpnina transporto priemonių degalų naudojimo efektyvumo standartus - vienus svarbiausių priemonių, kovojant su CO2 išlakų mažinimu ir naftos naudojimu.“

Kampanijos atstovai pažymėjo, kad pagal planą per devynerius metus atsižvelgiant į 2007 m. lygį 203 g / km išlakos sumažės 14 procentų. Tuo tarpu geriausi dyzelinių automobilių modeliai vien per pastaruosius dvejus metus pagerino šią procentalią dalį iki 27 procentų. Anot transporto ir aplinkosaugos sektoriaus atstovų, sukurtos automobiliams technologijos turi būti panaudojamos ir autofurgonams.

“ Pastaraisiais mėnesiais ES šalių vyriausybės išleido milijardus naujų transporto priemonių subsidijoms, automobilių kompanijų finansinei pagalbai ir mokesčių mokėtojų paskoloms, kad būtų plėtojamos mažai anglies dioksido išmetančių transporto priemonių technologijos“, pridūrė M. Maijeris.

"Lobizmas prieš kuro efektyvumo standartų, leidžia automobilių pramonei parodyti, kad jai kur kas priimtiniau paimti mokesčių mokėtojų pinigų ir bėgti."

Leigh Phillips, 28 10 2009, http://euobserver.com/9/28904/?rk=1

Dalintis:

Jūsų komentaras:

Vardas, pavardė: 
Komentaras: